Wednesday, January 20, 2010

.Pengalaman hampir lemas.

Kejadian yg ngeri bila ingt2 balik. huhu. tp bila pk2..nasib la xde pape berlaku. syukur sgt.
Kejadian berlaku bln dec lepas. mase tu kitorg balik jerantut. So ari sbtu tu, me n hubby bw adik2 pegi taman tema bukit gambang yg kt kuantan tu. cuaca hari tu kejab2 ujan..kejab2 renyai..kejab2 x ujan..

Biasalah, setiap taman tema mesti ade pntai buatan kan. so kitorg pun mandi la kt ctu. memula cetek n kalo pegi blakang2 lg.. makin dlm la.. dlm dia 2m. 1st time bermandi2 manda kt taman tema cmtu ngn hubby. syok gak men air.. hehe.kitorg sewa pelampung..pelampung yang besar tu..kembar dua tu..so kitorg pun main2 la kt ctu sbb ade ombak buatan. wah syiok jugak.. ketawa2.. gelak2.. gelakkn hubby..main2 percik air. hehe sweet2 jugak la..aku dok ats pelambung, then hubby tolak.. bestt..mase ni hubby sgt sweet(hubby sile jgn terbang tinggi sgt) ^^

then nk dijadikan citer,aku suruh hubby tolak ke belakang2 lg..sedar x sedar dah smpai 1.8m, aku atas pelampung.. hubby berenang smbil tgn berpaut pd pelampung tu..tetiba lifeguard tu psg ombak.. makin jauh la ke belakang. aku da cuak sbb kitorg dua2 x pndai berenang.. huhu. pastu aku YG DEGIL NI ckp kt hubby nk turun dr pelampung tu,kononnnye nk berenang smbil berpaut kt pelampung tu la.. hubby kata jgn aku degil gk. last2 aku turun gk.. time tu kitorg dah kt paras 1.8m.. kaki hubby mmg xleh jejak lantai. sah2 la kan.. tinggi bkn smpai 1.7m pun.. aku lagilaa..1.59m..bila tgn aku da berpaut kt pelampung tu..makin kuat lak ombakk.. mmg la ramai org kt ctu.. tp org2 lain xde lak diorg main kt aras 1.8m tu.. huhuu. plg kesian hubby sbb dia lg lama kena berpaut kt pelampung tu smbil kaki cuba nk berenang tp kitorg still x begerak. cuakkk. lenguh lengan wei nk berpaut kt pelampung tu. siyes lenguh. last2 kitorg smpai kt kwsn danger 2m dah. lifeguard dah tiup2 wisel suh kitorg jgn g area tu. dia suh patah balik..cmne nk patah balik..dua2 x reti berenang. huhu.

terpaksa dipendekkn cite..last2 terpksa aku bg signal kt lifeguard tu suh tarik. trus GLAMER kitorg. sbb kena tarik ngn lifeguard. seme org mcm ckp "eh kenapa tu?knapa tu?" cis. malu jugak la. tp nyawa lg penting..kalo tak pnggil lifeguard tu..mmg smpai bila la nk terapung je huhu. rs bersalah sgt sbb suh hubby tolak jauh2... Sorry dear.moral of the story, jgn main air kt kawasan yg dalam .!huhu.

p/s: sile jgn gelak wpun cite ni berlaku di tmn tema.huhu.


9 comments:

JohnJenin said...

hahaha..serius rasa nak gelak. tapi syukur selamat.

PurPLe LaDy said...

moral lagi: isteri mmmg sentiase kena dgr ckp hubby. ;p

nsb baik selamaaattt

ezzati said...

sorry wei..aku dah tergelak..haha..

moral: jom belajar berenang..hehe.. :p

ezzati said...

sorry wei..aku dah tergelak..haha..

moral: jom belajar berenang..hehe.. :p

~dARlee zURiS~ said...

haaa..nasib baik
tp,ok pe lemas bersama
hehehe =)

cik selamah kundang said...

jgn guna konsep hidup mati bersama slalu.xsesuai.lenkali.mandi kt parit2 je.baru xbhy.hik hikhik.xpun.mandi kt tempat bdk2.atau.xmandi langsung.jht gila komen.xpe.satgi blnja eskrem ok?

@nnap3jelov3b@by@qiL said...

nk guling gelak2 neh wahahha sbb anna penah kene mcm tue tp x der la life guard tarik tp dak laki opis yg tarik sbb masa tu lom kawen kahkahkah

chik star said...

seriau as
lain kali hti2 ok

siti nurkhijah said...

tak gelak..tak gelak.. cuma senyum jer..len kali pblaja brenang dulu baru mandi kat tempat dalam2
p/s: aku pun tak tau brenang gak..