Tuesday, July 20, 2010

.my baby zara dah sebulan ^____^.

hari ni 20july.. genap la sebulan sudah si buah hati pengarang jantung kami itu.. ZARA :)

zara-29hari =)

tadi kul930am g klinik utk checkup zara sebulan n cucuk hepatitis B.. ingt kn zara je kena check. rupanya mama zara pun kena. hehe.. nasib x ramai org kt klinik..kul10.10am da settle semua.. mase pegi tu, zara tido je..smpai klinik punya la bising..dgn bunyi org mesin rumput kt luar.. ntahla mcm2 bunyi yg penting mmg bising la.. memula zara terbgn..pastu x lame dia tertido kt tok dia..so berat zara skng dah 4.1kg..pnjg dia ntah bape plak. hu misi tu x tulis ke? adeih.. tensen plak..carik2 x jmpa pun misi tulis..dia lupa kot..pas ukur berat n tinggi, tiba la mase zara kena cucuk. hu. b4 kena panggil tu, zara nk nenen plak.. kasi la dia nenen jab..tetiba zara kena panggil.. terpaksa tarik nenen tu..(mcm ganas je kan.. hehe tarik pelan2 la ;p) ciann.. zara kena cucuk kt peha..nanges kuat dia mase tu..alahai.. pilu je dgr.. huu..naseb dia nanges x lame.. dlm 10saat kot..pastu senyap.. kuat ank mama ni.. :) lega bila dia da x nanges..pastu dia tido smpai la kt umah..


smpai2 uma trus mama dia nk snap pic dia sempena sebulan.. hehe.. mrh dia org nk amek gmba dia..
"uwaa..mama,zara saket ni..takmo la amek gmba uwaaa"



"uwaa..dah la mama,zara nk susu!!"


hehee..sayang zara.. ank manja papa.. so far, sepanjang da sebulan ni.. zara x byk ragam.. dia baek sgt..ssh nk dgr dia nanges kecuali bila dia lapar sgt..esp pas mandi ptg2 la.. mesti dia nanges smpai kuar air mata..basah bulu mata.cian..hehe x sbr2 nk susu.. mlm2 pun sng je nk jaga dia.. mlm2 zara tido ngn mama berdua je.. dia slalunye bgn 2x je utk susu.. salu around kul2pg n pastu kul 5 pg..mlm dia tido lame..siang dia kerap tido tp kerap gk bangun nyusu..


stakat ni zara meragam masa memula lahir dlu je.mase tu mama dia x byk susu lg.. mase tu xtau dia nanges sbb lapar susu..puas la dodoi.susu da bg..tp nanges lg..agknye x ckup susu utk dia.. naseb la ade back up susu formula utk dia..hu..tpksa kasi la x snggup biar dia lapar kn..nnt akn cite lebey lanjut lg psl susu formula vs susu ibu ni :D

2mggu skali bru jmpa papa..so kena bermanja2 ngn papa kn..

lg 1, zara ni suke sgt mengeliat.. pastu mcm2 bunyi la dia buat.. mcm lenguh sgt je bdn dia tu.. phdal jrg mama bedung dia.. hehe geli hati tgk kalo dia mngeliat..kdg2 mcm bunyi kuda pun ade.. hehee. lawak tul..dia mmg x suka kena bedung..kalo bedung,mesti dia berusaha nk lepaskn tgn dia tu.. okla tu je yg terlintas nk cite..hehe


p/s: mama zara dah timbang berat.. berat skng 56.6kg.. berat dah turun sebyk 12.9kg.. so ade dlm 4-5kg lg nk buang.. hrp2 bln pose nnt turun lg hehe.. ganbate ne!


12 comments:

@nnap3jelov3b@by@qiL said...

waaa jeles nyer turun banyak apsal ana susah nk turun berat huhuhu 10 kg lebih ahahha

sharamli said...

sis...da lama xmas0k bl0g...
da besar p0n bb..
dulu d0k cite pasal pregnen..
heeee..cepat je masa belalu..
nway..c0ngret..
:)

QueenWizza said...

anna

ala..skang anna da kurus jek..hhehe tu yg penting

sharamli

tq :) hehe

PurPLe LaDy AiFA said...

cptnye trn kak long? mcne buat???? best nyeee, dh kembali ke berat asal.. hehe

fatenton said...

seronoknya bila ada anak sendiri.. :)

::( ';')جو أمير(';' ):: said...
This comment has been removed by the author.
::( ';')جو أمير(';' ):: said...

wah semangat jugak si Zara nie yer wizza..sebulan pun dah 4kg lebih.. semangat.. alif mase sebulan baru 3.2kg je..(almalumle alif lahir premature ..34weeks++..mase lahir 2.3kg jer)..
mummy zara.. jue dah tukar blog taw.. yg lame dah off.. so sile tukar kat link yer *(kalo ade).. url nye : http://jueamer.blogspot.com .. tengkiu .. :)

fni said...

wizza :)
zara sngt comel
geram tgok
bgus ye brat trn dgn cpat

cik selamah kundang said...

weh.gila cepat.sedang imagine ni.sedang2.hehehe.ke tipu data ni

Hanani said...

zara sama dengan kasih...mmg baik je..senang mama nak jaga..tang menggeliat tu pun sama gak..mmg dia suka wat macam2 bunyi kan..

QueenWizza said...

epa
xwat pape epa, just proses berpantang tu je yg buat turun..hehe

fatenton
a'a mmg seronok hehe..

jue
aliff premature sbb tu la kot kan.. ohh patut la tgk lame x apdet..rupanya tukar link..ok2

fni
hehe ade few kilos lg nk buang

muni
x caye sudah~ haha rugi x bet

hanani
a'a la..mcm2 bunyi..pastu lame lak tu. jenuh nk tgu dia abes ngeliat..
hehe

mynmy percy said...

c0mel baby zara ne..bla sy baca semua kt ats tuh td.,baby zara ne mmg lucu n c0melll la <3..paling lucu sy bca part dya menggeliat n buat bunyi kuda..hehe..syg baby zara