Wednesday, August 11, 2010

sahur pertama n puasa pertama

mlm td bgn sahur dgn mudahnye. wpun set alarm kul4pg..snooze smpai 4.15am gk hehe. mudah sbb da terbiasa bgn sebelum2 ni susukn zara.. tp mlm td lena tul zara tido.. dia tido kul8pm lebih, bgn susu kul1.30am.. pastu kul 4.30am. uish.. jrg dia bgn 4.30am..salunye 2 jam skali.. hehe. cm tetau nk join mama papa bersahur.. sahur mlm td sambal udang petai.. panaskn jer. hehe..tinggal nk goreng ikan je.. sbb tu leh snooze2 kn alarm tu..


memula ingtkn bole la bersahur berdua ngn hubby.. skali zara bgn plak..so susukan dia dlu..hubby makan dlu..pas susukn zara, turn mama zara mkn..papa plak jaga zara. coz bulatt pulak mata si kecik tu..siap nk ajak2 sembang lagi pepagi buta ni.. ohh..ade ank kecik ni, xble sgt nk mkn serentak. huu..ilang saat romantis. hehe.. xpe..zara lg penting..


1st day berpuasa. hampir terlupa arini pose..hehe.. kering tekak jgn ckp la..setiap kali zara mnyusu kan bunyi2 dia telan susu tu.. glup glup telan susu.. tahan je la tekak ni.. korang cmtu tak? sebelum2 ni kalo zara nyusu, mesti mama nye pun rs haus..mesti nk minum air.. tp arini tidak bole..sbr2.. bape jam je lgi..


oh hari ni zara punya rekod sgt baek!! sayang dia.. skang ni dia tgh tido lg.. berjaga kejab2 je.. cm tetau arini mama pose ek.. tp dah zara tido lame, dtg pulak mood mls nk lipat baju..hu.. x sbrnye tgu papa zara blik.. hari ni punya menu, kari ikan+sayur sawi..ikan goreng.. pastu hubby bli aym golek.ckup la tu...


tick tock..tick tock..

5 comments:

Mr PenyuBiru said...

bestkan ada anak. bile time sahur ade peneman,menceriakan waktu sahur.

~dARlee zURiS~ said...

sebab kerja..takdelah rasa camtu
bf kysha time balik kerja ti je.dah dekat nak berbuka :)
kena tgu weekend lah kalu nak tau kan.hehee..

Dayu said...

huhu
waktu zara berjaga sama mcm eisya
tp semalam mmg merasalah berbuka telan air atas katil
azan je, dia pun merengek2 nak tido

tulah, ada anak ni
mmg takde la nak makan serentak
harus gilir2, takde dah nak suap2 kan
tak lama lg, suap anak je lah

misha.w said...

selamat berpuasa wizza. :)

Fara said...

haus mmg la haus...sbb kita seharian tak minum...tapi pahalanya tak terkira ;)