Monday, October 31, 2016

first day at school

Ok the most awaited moment has come.yesterday was zara 1st day at school. she went to Al Hussam International school Rabigh and she was very excited to start school after about one month break. that's my girl hehe. i loved her spirit.

we reached school at about 5mins before 8. class starts at 8am actually but since it is her first day so that should be okay. I'd prepared her lunchbox of her fav, spagetti bolognaise. for the 1st day, we kinda worried if she can cope with the new environment and especially the time when she went back home by school bus. but alhamdulillah everything seems fine on the 1st day. such an independent girl. oh btw, there are a few Malaysian students in this school but most of them in grade 3. zara baru grade 1. and no Malaysian in her class but that's okay. she will learn.


look who is more excited. HAHA. zhareef insist to bring his bag as well walaupun dia blum sekolah lagi lol
say cheese..my pinky girl





she looks happy.


cant wait to see their uniforms (were told she will get it by next month)





Friday, October 28, 2016

Oh lamanya

Its been a while since my last post. Hehe.bru je nk berazam nk aktif blog balik..ingtkan da jdik housewife byk la mse free nk update blog. But no. Bila time free I g tgk cite friends marathon haha.

So far life is good in rabigh. Pagi2 buat breakfast n siapkan bekal utk husband. Ari2 dia bw bekal. Dia keje dkt site so ssh nk carik tmpt makan. So better bw bekal. Lps husband g keje berperang ngn bdk2 plak suh mandi.nk suh mandi ade la lebih seploh kali suruh tak g mandi gk. Ps diorg mndi masa utk belajar plak. Zara will start her school this sunday. Sebulan jgk la rest. And zhareef we plan to send him to school by next year in madinah. Ye.. tak btul2 settle down lg ni. Estimate dlm bln april or may kitorg akn pndah duk madinah. So zhareef homeschool je la dulu..

Erm..apa lg ek..cm takde idea plak. Hehe. Faktor usia maybe??

Nnt smbung..

Wednesday, October 12, 2016

Sunset in Rabigh

Aritu sesaje jln tgk laut kt Rabigh sbb katanya dkt ngn laut kn.. mmg dkt la.. tp dia takde pntai.. boleh tgk laut je.. kebetulan pergi time da nk maghrib so bole la tgk sunset sekali..  kitorg pegi main redah je tak plan pun. Skali tgk ade yg bawa tikar bekelah kt ctu.. next time je la buat cmtu hehe.. bg bdk2 main playground.. selfie.. pstu balik.. dah nk magrib kn 😄

Thursday, October 6, 2016

From Riyadh to Rabigh

Okay..iqama n medical card dah siap.. so things are done in riyadh..mari lah kita duduk umah plak.. dah puas seminggu duduk hotel apartment makan nasi arab je.rindu air tangan sendiri plak. HAHA. so flight ke Jeddah ari selasa 4oct.. sejam je .. smpai around kul1pm.. then sewa keta ke Rabigh... husband mmg dah dpt uma sewa before balik msia aritu.. so off we go to rabigh..x jauh around 1 hour ++. Jalan pun straight je.. lega dah settle down da bole unpack bag2 yg gedabak tu..

Rabigh ni bndr kecik je..pusing2 kt ctu je..mostly pompuan kt cni mmg pakai niqab. So far tak penah jmpa lg yg x pakai niqab..nasib la aritu kt msia mmg da bli siap2..

Yg bestnya rabigh ni dkt ngn laut. So ade la org jual ikan.. mse kt riyadh member kata ssh nk jmpa ikan.. syukur la nak. Gmba last tu view dr jeddah ke rabigh.nmpk padang pasir je.